Media
Ondernemers voor Ondernemers: actie Gouden Hart Biljet verlengd

3 November
Bron: Goede Zaken

Arie van der WalEen half jaar geleden werd de stichting Heel Haarlem Helpt opgericht. Met als doel om zorgmedewerkers een blijk van waardering te geven in de vorm van een Gouden Hart Biljet ter waarde van 40 euro. In te wisselen bij door de coronacrisis getroffen lokale ondernemers, die daarmee direct een steuntje in de rug kregen. Nu de tweede golf gaande is, heeft Heel Haarlem Helpt besloten de actie te verlengen.

eel particulieren, bedrijven en enkele fondsen hebben bijgedragen aan de actie, waardoor bijna 1500 Gouden Hart Biljetten zijn uitgereikt. Speciaal voor bedrijven is er de actie ‘Ondernemers voor Ondernemers’. Daarbij kopen bedrijven Gouden Hart Biljetten voor werknemers of relaties voor minimaal 60 euro per stuk. Daarvan is 40 euro voor het biljet, wat valt binnen de verruimde werkkostenregeling, de 20 euro ‘extra’ gaat naar de biljetten voor zorgmedewerkers. Omdat horecabedrijven waar het biljet besteed kan worden momenteel zijn gesloten, is de inlevertermijn verlengd naar 1 april 2021. Onder meer Koninklijke Joh. Enschedé, uitzendbureau Olympia, Tuin Totaal Hoveniersbedrijf en Van Berkel Accountants doen al mee aan deze actie, ook met het oog op de kerstpakketten.

Van Berkel Accountants verzorgt ook de administratie en financiële afhandeling rondom de uitgifte en inname van de biljetten. De uitgegeven biljetten worden geregistreerd en ingeleverde exemplaren kunnen bij Van Berkel worden verzilverd, vertelt directeur Arie van der Wal. ‘Eén van onze medewerkers, Frank, had contact met de initiatiefnemers. Er werd gezocht naar een administratiekantoor en Frank vroeg of hij dat vanuit Van Berkel mocht doen. Ik vond het meteen een heel sympathiek initiatief. De zorgmedewerkers leggen hun leven voor anderen in de waagschaal. Daarnaast komt het geld van de biljetten ten goede aan het mkb, het merendeel van onze klanten. Als je dan de kennis in huis hebt om aan zo’n actie bij te dragen, moet je dat niet nalaten.’

Saamhorigheidsgevoel

‘Ons eigen kantoor werd natuurlijk ook geconfronteerd met alle maatregelen. Dat zit met name in het thuiswerken, waardoor je veel minder sociaal contact hebt. Dat verandert toch het saamhorigheidsgevoel. Ook kwamen er opeens veel vragen van klanten, zowel diegene die direct getroffen zijn en/of gebruik maken van de steunmaatregelen, als klanten die veel meer werk hebben of hun bedrijfsmodel veranderen. Onze medewerkers hebben zich daar flexibel in opgesteld en hard gewerkt in moeilijke omstandigheden. Ik waardeer dat enorm. Dat spreken we wel uit, maar het is ook goed om dat te onderstrepen door hen als kleine blijk van dank en waardering een Gouden Hart Biljet te geven.’

Lees het artikel op de website van Goede Zaken of download de pdf.

Dit artikel is 690 keer gelezen.

Alle nieuwsberichten
25 February Aandacht voor elkaar